. بنیان، عباس و کاشف، مجید.(1383). بررسی محتوا و شیو ارزشیابی واحد تربیت بدنی عمومی(1) دانشگاههای کشور. پژوهش در علوم ورزشی، سال دوم، شمارة پنجم، صص 26ـ15.
2. دامرودی، حمید. (1374). بررسی نحوة اجرای دروس تربیت بدنی عمومی (1 و 2) در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
3. ذوالاکتاف، وحید. (1379). ساماندهی به ارائه و ارزشیابی درس تربیت بدنی 1 از طریق استاندارد کردن آزمونهای آمادگی جسمانی و تهیّة نورمهای مربوط در دانشگاه اصفهان. دانشگاه اصفهان: طرح پژوهش مصوّب.
4. زرچی، مجید. (1377). بررسی نحوة اجرای درس تربیت بدنی عمومی (1 و 2) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
5. شعبانی بهار، غلامرضا. (1371). بررسی نحوة اجرای واحد تربیت بدنی (1 و 2) در دانشگاه تربیت معلم تهران، پایاننامة کارشناسی ارشد رشتة تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تربیت مدرّس.
6. کارگرفرد، مهدی.(1385). ساماندهی به ارزشیابی درس تربیت بدنی عمومی2 (رشتة ورزشی فوتبال). دانشگاه اصفهان: طرح پژوهش مصوّب. به شمارة 810820، پذیرش چاپ در مجلّة علمی و پژوهشی المپیک طیّ نامة مورخ 27/7/1385.
7. Ashford, B. Biddle, S. & Goudas, M. (1993). Participation in community Sport centers motives and predictors of enjoyment. Journal of Sports Sciences.11 (3). P: 256ـ 229.
9. Canan Coka, F.Hulya Asci., Giyasettin Demirhan.(2005). Attitudes toward physical education and class preferences of Turkish adolescents in terms of school gender composition. Adolescence in Health & Fitness.
11. Christodoulos A.D; Douda H.T; Polykratis M and Tokmakidis S.P. (2006). Attitudes towards exercise and physical activity behaviours in Greek schoolchildren after a year long health education intervention. British Journal of Sports Medicine; 40:367 ـ371.
12. Demirhan G., Koca C.(2004). An examination of high school students' attitudes toward physical education with regard to sex and sport participation. Percept Mot Skills.98 (3 Pt 1):754ـ8.
13. Ebbeck, V. Gibbons, S. L. & Liken Dahl, L. J. (1995). Resons for adult participation physical activity: An international approach. International Journal of Sport Psychology. 26(2). P: 262 ـ275.
14. G. Linda Rikard and Dominique Banville. (2006).High school student attitudes about physical education.Sport, Education and Society.11 (4), 385 – 400.
15. Martindale, E. Devlin, S. Vyse, S. A. (1990). Participation in college Sports: Motivational differences. Perceptual and Motor Skills. 71(3). P: 113ـ115.
16. Mood. FM. Finkenberg, ME. (1994). Participation in course and attitude toward physical education. Perceptual and Motor Skill. 79(2).P: 767ـ660.
17. Sharon Huddleston, Jane Mertesdorf, Kaori Araki. (2003).Physical activity behavior and attitudes toward involvement among physical education, health, and leisure services preـprofessionals.
18. Stelzer, Jiri Ernest, James M. Fenster, Mark J. Langford, George. (2004). Attitudes toward physical education: a study of high school students from four countries-Austria, Czech Republic, England, and USA. College. Student Journal; 1; 3,664 words.
19. Yeshayahu (Shayke) Hutzler, Sima Zach, Ofra Gafni. (2005). Physical education students’ attitudes and self-efficacy towards the participation of children with special needs in regular classes. European Journal of Special Needs Education. 20(3); 309 – 327.