1. اسحاقیان، علی. بررسی میزان حاکمیّت ابعاد روح فلسفی در مدیران آموزشی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد، واحد خوراسگان اصفهان، 1372.
2. ادارة کلّ تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، تربیت بدنی در مدارس 1368.
3. اسمیت، ف، جی. ذهنیّت فلسفی در مدیران آموزشی، ترجمة بهرنگی، انتشارات مترجم،1370.
4. آیزنگ، اچ، جی؛ و گلن ویلسون، خودشناسی، ترجمة شهابالدّین قهرمان، انتشارات شباویز، 1376.
5. تاجدینی، علی. معلّم نمونه، انتشارات روزنامة سلام، 1379.
6. خالدان، اصغر، اصول و فلسفة تربیت بدنی، جزوة درسی دانشکدة تربیت بدنی دانشگاه تهران، 1380.
7. خبیری، مهدی، نقش معلّمین ورزش در تربیت بدنی، مجموعه مقالات سمینار علمی تربیت بدنی، انتشارات سازمان تربیت بدنی، 1369.
8. خرقانیان، محمّد. بررسی رابطة ذهنیّت فلسفی مدیران آموزشی مدارس راهنمایی با روحیّة معلّمان آنان، پایاننامة کارشناسی ارشد ، دانشگاه تربیت معلّم تهران، 1372.
9. زکی، م، ع. بررسی ابعاد اجتماعی ذهنیّت فلسفی مدیران، فصلنامة دانش مدیریّت، شمارة 41 و 42، 1377.
10. شریعتمداری، علی، فلسفه ـ مسایل فلسفی مکتبهای فلسفی ـ مبانی علوم، انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1379.
11. نقیبزاده ،عبدالحسین، نگاهی به فلسفة آموزش و پرورش، انتشارات طهوری، 1368.
12. وست، دبورا؛ و بوچر، چارلز، مبانی تربیت بدنی، ترجمة احمد آزاد، انتشارات کمیتة ملّی المپیک، 1373.
13. هاشمی، الف، بررسی تأثیر ابعاد ذهنیّت فلسفی مدیران آموزشی بر انجام وظایف مدیریّتی، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلّم، 1374.