The Comparison of perceptual – motor abilities of Iranian children between 7-14 years and American match group

Document Type : Research Paper

Author

.

Abstract

The term Perceptual – motor is about the interpretation and the response that a person gives to a stimulus.
Almost whatever one does is perceptual – motor.
Therefore, the acquired Motor practice during the early ages forms the fundamental basis of motor development. Studies show that the early learning practices of person have a positive influence on the later learning. That is why the contemporary societies pay lots of attention to the best perception of cognitive things and better performance in perceptual – motor.
In order to facilitate the growth of perceptual abilities, one must be exposed to sensory stimulation and various movements in early part of his life.
The aim of this survey is to study the perceptual – motor abilities of children between the ages of 7 to 14.

Keywords


1. هارو، آنیتا. طبقه‌بندی هدف‌های تربیتی حیطة روانی ـ حرکتی. ترجمة علیرضا کیامنش. انتشارات دفتر امور کمک‌آموزشی و کتابخانه وزارت پرورش، 1365.
2. کردی، محمّدرضا. بررسی تأثیر برخی از عوامل محیطی بر وضعیّت توانایی‌های ادراکی حرکتی دانش‌آموزان 2 منطقة شهر تهران. نشریّة حرکت سال دوم، شمارة 4، بهار 1379.
3. کردی، محمّدرضا. بررسی و مقایسة توانایی‌های ادراکی حرکتی و جسمانی دانش‌آموزان 9 و 10سالة‌ شمال و جنوب شهر تهران و مقایسة آنان با دانش‌آموزان هم‌سن‌ آمریکایی. نشریّة المپیک سال هشتم، ضمیمة شمارة 15(پیاپی16)، 1379.
4. کوهن، لوئیس و میشل هالیدی. آمار در علوم تربیتی و تربیت‌بدنی ترجمة‌ علی دلاور. انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی 1375.